Les 9 propostes indispensables de la Crida per Valls-CUP en economia social i cooperativa

La Crida per Valls-CUP planteja 9 propostes indispensables a la nostra ciutat:

La utilització del pressupost com a eina de transformació social i la priorització de la despesa en aquells àmbits o projectes que afavoreixen les classes populars.

– Reducció de sous dels regidors i regidores. La reducció de retribucions i indemnitzacions és imprescindible per evitar la professionalització de la política.

Impulsar circuits d’inserció sociolaboral des de l’Ajuntament. S’han d’impulsar horts comunitaris, promoure la rehabilitació d’habitatges mitjançant plans d’ocupació propis, , cal potenciar els vivers agrícoles per la potenciació de la pagesia, garantint cessió d’espai i material per nous projectes durant cinc anys.

– Potenciació de la creació d’una assemblea de persones aturades i treballadores precàries, per poder donar veu als qui més pateixen la crisi.

– Potenciació de la formació com a eina per combatre la crisi. Valls necessita d’una planificació estratègica, necessita dissenyar un model de ciutat consensuat amb tota la població i lligat a aquelles necessitats socials vinculades a necessitats productives

– Promoure empreses d’economia social i cooperativa. Cal que l’Ajuntament prioritzi les cooperatives d’economia social a través de la preferència en l’obtenció d’ajuts, cessió de locals i subcontractació de serveis. Cal que hi hagi un servei propi per assessorament de les cooperatives.

Dignificació del sector primari i potenciació dels productes de l’Alt Camp. Potenciació i suport dels projectes i iniciatives d’agricultura ecològica com a productes de qualitat i diferenciadors i com a relació directa productor-consumidor.

– Elaboració d’un Pla turístic, que tingui en compte l’impacte del Museu casteller a la ciutat, i aconsegueixi definir les actuacions turístiques a seguir. Així com el desenvolupament actiu d’una planificació comercial que s’integri al model de ciutat que volem.

– Treballar conjuntament amb associacions de botiguers i de persones consumidores, assegurant l’autodinamització dels petits comerciants i la seva competitivitat. Cada botiga ha de ser un motor per ella mateixa.

xerradaeconomia1

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s