La Crida per Valls – CUP proposa elaborar un Projecte Educatiu de Ciutat i reactivar el Pla Educatiu d’Entorn

La Crida per Valls – CUP es planteja fer de Valls ciutat educadora. En aquest sentit aposta per l’elaboració d’un Projecte Educatiu de Ciutat que ha de ser una eina participativa que fixi quines són les prioritats educatives del municipi i buscar estratègies perquè l’administració, els centres educatius, les famílies i les entitats educadores treballin conjuntament per millorar l’escolaritat d’infants i adolescents. A més, el Projecte Educatiu de Ciutat ha de garantir l’accés equitatiu a l’ús del temps lliure, l’accés a una educació permanent per a tothom i l’aprenentatge i exercici dels valors democràtics a la ciutat.

La Crida per Valls – CUP també planteja pels propers comicis reactivar el Pla Educatiu d’Entorn, dotant-lo de pressupost i desenvolupant-lo tenint en compte els valors inicials i pel qual va ser creat que són crear el treball en xarxa i buscar sinèrgies que ajudin a crear espais de convivència i compromís.

Xavier Bonal: “Cada vegada haurem de pensar en l’educació més enllà de l’escola”

Les propostes educatives de la Crida per Valls – CUP es van debatre també a la xerrada-debat “L’escola, instrument comunitari” organitzada el passat dijous 9 d’abril. A la xerrada hi va participar el sociòleg Xavier Bonal i la comunitat d’aprenentatge Mare de Déu de Montserrat de Terrassa. Xavier Bonal considerava que “haurem de pensar en l’educació més enllà de l’escola” i afirmava que “l’alfabetització al segle XXI és una alfabetització política, científica, ambiental…”. En aquest sentit Bonal considera que les necessitats de coneixements són tant complexes que “seria una tasca abusiva deixar-la en mans de les escoles.”

Un exemple d’experiència comunitària és el projecte educatiu que va presentar la comunitat d’aprenentatge Mare de Déu de Montserrat de Terrassa. La seva directora, la Núria Marin, va explicar les actuacions d’èxit que estant portant a terme a l’escola, la implicació que l’escola està tenint amb el barri i el barri amb l’escola. La seva directora afirmava que és través d’un gran somni que elaboren el projecte d’escola i afirmava que “en aquest somni somiem les famílies, somiem l’escola i somniem les associacions de veïns”.

Al debat també hi participaren la Saadia, àvia de l’escola i formadora responsable de famílies i el Said pare voluntari d’escola i coordinador de l’hort social del barri, que expressaven la necessitat d’implicar-se i formar-se, perquè  “la formació i el coneixement genera ingressos per la família”. La directora del camp d’aprenentatge afirmava que “a través d’aquests projectes de barri s’està treballant valors de convivència i solidaritat a l’escola” i això reverteix amb pràctiques educatives d’èxit pels alumnes i les seves famílies.

La xerrada també va comptar amb la participació d’alguns directors dels centres educatius de Valls, que van compartir propostes amb la comunitat d’aprenentatge Mare de Déu de Montserrat de Terrassa i que han ajudat a enriquir les propostes de la Crida per Valls-CUP en l’àmbit educatiu.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s